Projekt påbörjat

Inatt påbörjade jag projektet, sluta nattamma. Såhär dagen efter känner jag mig mer än nöjd. Min plan var att inte amma förrän tidigast klockan 06.00. Nu blev det kl 05.00, men det känns okej det också. Mest för min egen skull kommer här ett referat av natten:
19.00 Linn äter en potion gröt (på bortaplan, vi var bortbjudna, så det blev en lite senare kväll än vanligt)
20.10 Ammar i sängen och lyfter sedan över henne till spjälsängen. Jag lägger henne på sidan och buffar i rumpan, hon somnar inom 5 minuter.
21.05 Linn skriker till och får nappen. Somnar om igen.
00.01 Linn skriker till och kommer inte till ro med nappen. Erbjuder henne en flaska med ersättning, då blir hon bara förbannad. Hon börjar skrika och jag ändrar lite i min plan. Lyfter över henne till mig i sängen. Lägger henne på sidan, buffar i rumpan, hon somnar inom 5 minuter.
01.30 Linn skriker till. Läggre på sidan, ger nappen och buffar. Hon somnar om.
03.18 Linn skriker till. Läggre på sidan, ger nappen och buffar. Hon somnar om.
05.00 Linn skriker till. Ammar och hon somnar om.
07.10 Linn vaknar och det är dags att gå upp!
(Med reservation för att jag kan ha glömt något uppvaknande, man är ju inte helt vid medvetande på natten)
När hon skriker till på natten är hon inte vaken. Inte sådär vaken med ögonen öppna. Men om man inte agerar kommer hon att vakna. När hon är sådär halvvaken är det tydligen ganska lätt att få henne att somna om. Nu hoppas jag på att de där halvvakna avbrotten i natten kommer att minska. Så småning om vill jag ha henne sovandes i spjälsängen, men det får bli nästa steg. Första steget är att sluta amma på natten och även introducera M på att lära henne somna om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0