Föräldraledig

Imorgon är det måndag, men jag ska inte gå till jobbet. Jag ska inte gå till jobbet på flera månader nu. Det känns lite konstigt. Det är lite vemodigt också, att inte träffa kollegorna varje dag, som jag gjort det senaste året. Vi jobbar väldigt tätt tillsammans och vi har ett bra team, så det blir lite ovant. Att de ska fortsätta jobba på som vanligt, utan att jag är där. Att det dessutom kommer ske många förändringar i teamet när jag är borta gör inte saken lättare. Men det är så det är och jag ser ju fram emot det jag kommer vara med om istället.
Jag är alltså föräldraledig nu. Till en början med knodd inne i magen. Får se när den behagar att komma ut. Imorgon är det ju knodds födelsedag, får se om knodd tycker samma sak. Det är inget som tyder på att den vill ut än så länge.
Idag följde jag med M när jag skulle ut och springa, han sprang 5 km och jag prommenerade 2.5km. Det fungerar bra att prommenera, men tempot har blivit lite lägre de sista veckorna. Får lite sammandragningar då och då, men inget som gör ont. Är lite tät i näsan och fingrarna somnar på nätterna, men fortfarande inget att klaga på.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman. Nu är det nära.... oj va spännande. Kram

2012-03-04 @ 21:07:17
Postat av: Linda på Hagahome

Skönt att se ett inlägg från dig, jag har varit här inne och kikat en del det sista. Spännande med knodden, hoppas den behagar att komma snart! :)

2012-03-04 @ 22:02:13
URL: http://www.hagahome.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0