Jobb

Jag blir lite trött på jobbet ibland, både kroppsligt och i huvudet. Jag jobbar på ett stort produktionsföretag som civilingenjör. Jag gör mjukvara som sedan ska ut till ett provrum där de kan testa hela systemet tillsammans. Den produkten jag jobbar med har lite dåligt rykte, den brukar tydligen krångla och om något är fel skyller de på den. Nu har det precis börjat testa och de har inställningen att vår produkt inte kommer att fungera. Det blir lite tröttsamt i längden när jag måste försvara det jag gjort hela tiden. Än så länge har jag får hitta två saker som varit fel i deras uppställning/ fel på hårdvara som de använder. Hittills har inga av felen berott på det jag gjort. Men jag måste ändå gå i försvarsställning gång på gång. Ibland fungerar det inte alls i arbetslivet som jag hade förställt mig när jag pluggade. Men, men, över lag är det roligt. Full fart och det händer hela tiden oväntade saker som måste lösas.
Fick ett roligt besked av chefen häromdagen, han tyckte jag gjorde ett bra jobb och ville att det skulle visa sig i lönebeskedet!
Idag har jag klarat av ett pass på Friskis & Svettis, jobbigt men skönt efterråt. Jag gör det som känns bra och tar i lite lagom mycket. Det är lite svårt att veta hur mycket man ska köra, men barnmorskan har ju sagt att jag ska träna som vanligt så länge det känns bra, så jag kör på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0