Första dagen på veckan

Peppar, peppar har jag mått väldigt bra under hela graviditeten än så länge. Jag är väldigt tacksam för det, eftersom jag nu har kunnat fortsätta träna som innan. Jag har fortsatt med löpningen, men med ett lite lägre tempo. Känner inte för att ta ut mig helt och hållet, även om barnmorskan sa att det inte var några problem med att fortsätta precis som förut. Jag och M har gett oss ut i spåret tillsammans, men jag har låtit honom springa före. Nu har jag även skaffat mig ett träningskort på Friskis & Svettis. Har än så länge provat på bas och medeljympa. Medeljympan var väldigt "hoppig" och det var många styrkeövningar som skulle göras liggande på mage på golvet. Det känns varken helt bra eller är skönt att ligga på mage längre, så jag får improvisera lite då. Tror även att spinning skulle kunna vara något som kan hjälpa mig att hålla konditionen i form. Har läst mycket om att allt blir mycket lättare om man håller igång och tränar när man är gravid. Förlossningen blir lättare, man mår bättre och man har lättare att komma igång efter förlossningen.
Jag mådde svagt illa ibland under några veckor, men det var absolut inte farligt. Den största skillnaden mot ogravid är nog att jag är extremt trött. Jag njuter av varje dag jag slipper alla gravidkrämpor.

Idag hade vi fått ett paket med posten. Där i fanns en sångbok med barnvisor och en CD-skiva med alla låtarna på. Det var knoddens mormor som tycker att vi ska börja sjunga för barnet. Om någon månad utvecklas hörseln hos barnet och det kan börja höra våra röster.


Kommentarer
Postat av: "mormor"

Den här boken har jag haft länge i byrålådan, nu fick jag skicka iväg den till er. Ni måste ju träna lite innan knodden hör er. Lycka till.

2011-09-12 @ 22:02:54
Postat av: sara B

Mysigt med en liten sångbok! Glad att du mår bra, hoppas det fortsätter så hela graviditeten.kram

2011-09-14 @ 11:37:13
Postat av: Evelina

Stort grattis till graviditeten!!! Jag har funderat om ni börjat försöka och hoppats på att ni skulle våga det efter bröllopet. Man är ju lite skadad när man har problem själv. Jag är så rädd för att alla omkring mig ska vänta "för länge" och få problem. Så nu är det så roligt att läsa att ni har lyckats! :-)

2011-09-20 @ 18:12:51
URL: http://morgonpigg.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0