Stickning

Igårkväll var det hockey och fotboll på tv som gällde. Inte för mig dock, men för M och hans tre bröder som hade kommit hit. I förmiddags drog alla fyra iväg till Stockholm, för ikväll ska de till Globen och se NHL permiären. Jag är inte alls intresserad och stannade hemma för att pyssla och fixa och greja.
Jag har tagit mig en sväng på stan för att införskaffa lite nya kläder. Har insett att det är ganska mycket kläder i garderoben som inte passar längre. Tröjor och skjortor har blivit för korta. Men jag vill inte köpa kläder som bara passar med en gravidmage, utan satsar på tunikor och klänningar som även kommer passa bra sedan, när magen förhoppningsvis bli platt igen.
Har påbörjat ett stickprojekt också. Kanske har tagit mig lite vatten över huvudet då jag aldrig stickat en tröja eller stickat efter en stickbeskrivning förut, men jag får ta hjälp av mamma och mormor, så ska det nog gå vägen. Jag har ju några månader på mig, eftersom att det ska bli en liten minitröja.





Ska förhoppningsvis bli en "pippitröja" så småning om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0